Joey Katerberg

Junior Creative

Een hoofd gevuld met nutteloze informatie kan soms best nuttig zijn. Dit maakt het mogelijk om in mijn werk snel te kunnen schakelen tussen een grote hoeveelheid ”algemene kennis’’ en hierdoor instaan er vaak insights of werk waar ik ook mijzelf nog mee kan verbazen.

Het mooie aan advertising vind ik dat je elke opdracht kan aangrijpen als een kans om een semi expert te worden over dat specifieke onderwerp. Ik zit bijvoorbeeld in zes verschillende facebookgroepen over poppenhuizen en ben een expert in boodschappentrolleys.

Dit in combinatie met een gevoel voor humor die gevormd is door mijn ouders, villa achterwerk, oude Britse series en leedvermaak maken mij tot wie ik ben als creatief.

A brain overflowing with random facts, peculiar information and general knowledge of unnecessary things can be quite useful. These are a part of the tools I use in my work. This allows me to make quick connections, often even surprising to myself.

The most beautiful thing about being a creative is using an assignment to become a semi expert about a very particular subject. For example, I’m a member of six different facebook groups about dollhouses and I consider myself a shopping trolley expert. This combined with humor that originates from 90’s Dutch tv shows, my parents and home-videos of people hurting themselves describe me as a creative.

Currently

Available

Junior Creative uit Nederland

Opleidingen

Media College Amsterdam: Grafisch Vormgeven
Willem de Kooning Academie: Major Advertising Minor Hacking

Experience

Basis Idee(Intern)
Johnny Loco(Intern)
Duval Guillaume (Intern)
XXS (Junior Creative)

Mentions

Silver | Mona 2015
Nominated NRC Award | Stichting Vergeten Kind 2016
Museum Exposition | Hacking Traditions 2017
Nominated MAF Young Masters Award 2018